ایرنا/ پولیتیکو در مطلبی با اشاره به توقف کمک‌های آمریکا به اوکراین، پیشروی روزافزون روسیه در جبهه‌های نبرد و نبود روحیه در میان سربازان اوکراینی، مسیر این کشور در حال جنگ با ارتش روس را رو به شکست ارزیابی کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از این نشریه آمریکایی، ناکامی غرب در ارسال سلاح به کی‌یف به ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه کمک می کند تا در جنگ مقابل اوکراین پیروز شود.

به نوشته پولیتیکو، فقط کمبود مهمات نیست که اوکراین با آن دست و پنجه نرم می کند، بلکه نبود روحیه جنگندگی است که لازمه پیروزی بوده و به شدت اثرگذار است.

براساس مطلب درج شده در این نشریه، روحیه سربازان اوکراینی بسیار نومیدانه بوده و نیروها به دلیل بمباران بی امان، نبود سلاح های پیشرفته و تلفات در میدان، زمین گیر شده اند.

به اذعان نویسنده، در شهرهایی که صدها مایل دورتر از جبهه قرار دارند و در روزهای ابتدایی جنگ انبوهی از مردان جوان برای پیوستن به ارتش صف کشیده بودند، اکنون دیگر دیده نمی شوند و خیلی ها یا وقت خود را در کلوپ ای شبانه می گذرانند و یا از کشور مهاجرات کرده اند.

ولودمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین هم به تازگی در اظهاراتی آشکارا گفت که چنانچه کنگره آمریکا به زودی بسته کمک های نظامی ایالات متحده به کی‌یف را تصویب نکند، کشورش در مقابل روسیه شکست می خورد.

الکساندر سیرسکی فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین نیز به تازگی هشدار داد که وضعیت در جبهه شرقی در روزهای اخیر به طور قابل توجهی بدتر شده است.

در این میان چند افسر ارشد اوکراین که خواستند نامشان فاش نشود، پیش‌بینی تلخی از فروپاشی خطوط مقدم در تابستان امسال ارائه کردند و بدتر از همه اینکه ترس خود نسبت به تضعیف اراده اوکراین برای پیروزی ابراز و روحیه نیروهای مسلح کشورشان را به دلیل کمبود شدید تدارکات، بسیار ضعیف ارزیابی کردند.

این نشریه مشکل دیگر غرب در قبال اوکراین را اعتماد بیش از حد آن به تحریم ها علیه روسیه می داند که براساس آن غرب معتقد است تحریم ها روسیه را به زانو درمی آورد. این در حالی است که اقتصاد روسیه تاکنون انعطاف پذیر مانده و افکار «واهی» غرب در مورد برکناری پوتین از قدرت نیز نه تنها عملی نشده و بلکه قدرت او در برابر در کرملین تقویت هم شده است.

یک جنگ به بن بست رسیده با مقاومت اوکراین چه خواهد کرد؟

نویسنده در ادامه با اشاره به این موضوع که شور و شوق وطن پرستانه قبلی در اوکراین که در روزهای نخست جنگ مراکز ثبت نام را مملو از داوطلب کرده بود، از بین رفته است. براساس آمار موجود، ۶۵۰ هزار مرد در سن جنگ از کشور خود فرار کرده و بیشتر آنها به صورت غیرقانونی از مرز خارج شده اند.

هرچند مقامات کی‌یف همچنان مثبت اندیش هستند، اما کمک‌های غرب، به ویژه بسته حمایتی ۶۰ میلیارد دلاری دولت جو بایدن که مدت هاست به تعویق افتاده، نمی تواند بیش از این به تاخیر بیافتد.

زلنسکی در پاسخ به سوالی در این مورد که اگر اوکراین کمکی را که برای پیروزی نیاز دارد، از غرب به دست نیاورد، چه می شود؟ گفت: روسیه همه چیز را کاملا نابود می کند. شهرهای اوکراین ویرانه می شوند و صدها هزار نفر خواهند مرد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar