ایرنا/ مجلس عوام سوئیس با اکثریت آراء با پیوستن این کشور به کارگروه اجرای تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه مخالفت کرد.

به گزارش رویترز، مجلس عوام سوئیس روز چهارشنبه پیوستن به یک کارگروه بین‌المللی برای اجرای تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه را رد کرد. این کشور در حال آماده سازی برگزاری یک نشست صلح برای اوکراین هستند.

قانونگذاران مجلس سوئیس با ۱۰۱ رای مخالف و ۸۰ رای موافق، طرح پیشنهادی حزب سبز برای پیوستن به "گروه نخبگان، نمایندگان و الیگارش‌های روسیه (REPO)" را رد کردند؛ گروهی که در سال ۲۰۲۲ با شرکت کشورهایی مثل آمریکا، استرالیا، کانادا، کمیسیون اروپا، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلیس و فرانسه راه‌اندازی شد. این کارگروه بخشی از تلاش قدرت‌های غربی برای مسدود کردن و مصادره دارایی‌های افراد و نهادهای روسیه است.

دولت سوئیس نیز توصیه کرده بود که به این گروه نپیوندد، هرچند سوئیس در حال حاضر همکاری گسترده ای با کشورهای شرکت کننده در این کارگروه دارد.

بیت یانس وزیر دادگستری سوئیس در سخنانی گفت که در دنیای قطبی شده امروزی کشورش تمایل دارد استقلالش را در روابط بین‌الملل حفظ کند.

وی گفت که کشورش با همین هدف کنفرانس صلح اوکراین را میزبان خواهد کرد.

سوئیس هفته گذشته اعلام کرد که میزبان یک کنفرانس ۲ روزه با هدف دستیابی به صلح در اوکراین خواهد بود که احتمال می رود در اواسط ماه ژوئن (خردا و تیر) برگزار می‌شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar