ایسنا/ نتایج نظرسنجی جدیدی که «خدمات بهداشت و درمان ماکابی»، دومین سازمان بزرگ درمانی رژیم صهیونیستی انجام داده، نشان می‌دهد که اکثر اسرائیلی‌ها سلامت جسمی و روانی خود را در حال حاضر بدتر از قبل از جنگ می‌دانند. 

 این نظرسنجی در پایان ماه مارس در میان بیش از ۱۰۰۰ سکنه صهیونیست ۲۰ تا ۷۵ ساله از سراسر اراضی اشغالی و متعلق به هر چهار سازمان خدمات بهداشت و درمان ماکابی رژیم صهیونیستی انجام شد.

این نظرسنجی وضعیت سلامت سکنه صهیونیست اراضی اشغالی فلسطین، شش ماه پس از آغاز عملیات فلسطینی طوفان الاقصی در هفتم اکتبر را ارزیابی می‌کند و آن را با داده‌های جمع‌آوری‌شده در اوایل سال ۲۰۲۳ مقایسه می‌کند.

یک نظرسنجی از قبل از جنگ نشان داد که ۶۱ درصد از صهیونیست‌ها سلامت کلی خود را بسیار خوب یا عالی می‌دانند. نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که این درصد به ۴۶ درصد کاهش یافته است.

داده‌های قبل از جنگ نشان می‌دهد که تنها ۸ درصد از پاسخ‌دهندگان گزارش دادند که سلامت کلی آنها متوسط ​​یا بسیار بد است. اکنون ۱۷ درصد از مردم این احساس را دارند.

سی و پنج درصد از صهیونیست‌های مبتلا به بیماری‌های مزمن، بدتر شدن بیماری خود را گزارش می‌دهند. اسرائیلی‌هایی که وضعیت اجتماعی-اقتصادی پایین‌تری دارند و دارای بیماری‌های مزمن هستند، نسبت به افرادی که درآمد بالاتر از متوسط ​​دارند، ضعف بیشتری را گزارش می‌کنند.

سلامت روان هم کاهش یافته است. در این مرحله، تنها ۳۷ درصد از صهیونیست‌ها احساس می‌کنند که وضعیت عاطفی آنها بسیار خوب یا عالی است، در حالی که قبل از ۷ اکتبر، ۶۱ درصد سلامت روان خود را به این شکل توصیف می‌کردند. یک‌چهارم اسرائیلی‌ها می‌گویند که از ۷ اکتبر از یک متخصص بهداشت روان کمک گرفته‌اند.

نیمی از ساکنان صهیونیست سرزمین‌های اشغالی می‌گویند که خواب کمتری دارند و تعداد اسرائیلی‌هایی که مطمئن می‌شوند سبک زندگی سالمی دارند، کاهش ۲۰ درصدی داشته است.

سی و چهار درصد از پاسخ‌دهندگان گزارش می‌دهند که در طول جنگ، قرار ملاقات با پزشک از قبل برنامه‌ریزی شده را به تعویق انداخته یا لغو کرده‌اند. بیست درصد یک قرار ملاقات مهم غربالگری پزشکی مانند ماموگرافی یا کولونوسکوپی را به تاخیر انداخته یا لغو کردند.

به گزارش روزنامه تایمز رژیم صهیونیستی، تفکیک ارقام نشان می‌دهد که زنان بیشتر از مردان کاهش سلامت جسمی و روانی خود را درک می‌کنند. افراد ۲۰ تا ۴۹ ساله بدتر از افراد ۵۰ ساله و بالاتر هستند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar