ایرنا/«حکایت‌هایی از تاریخ اسلام و ایران» عنوان کتاب جدیدی است که «محمدجواد گودینی» نویسنده و استاد دانشگاه به تازگی روانه بازار نشر کرده است.

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا، «حکایت‌هایی از تاریخ اسلام و ایران» در ۱۵۳ صفحه به چاپ رسیده و نویسنده برای تالیف آن از ۸۴ منبع بهره جسته و فرازهایی از تاریخ اسلام (عصر نبوت، خلافت راشدی، اموی و عباسی) و تاریخ ایران (به عنوان سرزمینی با قدمتی فراوان و تمدنی شکوهمند در دوره ها و زمانهای گوناگون) در قالب داستان از منابع تاریخی، ادبی، روایی و تفسیری گزینش و تقدیم علاقمندان تاریخ، فرهنگ و تمدن شده است.

نگارنده این اثر تاریخی در بخشی از مقدمه چنین می گوید: تاریخ، آموزگاری است که پایان کارها، تصمیم‌ها و رفتارهای خوب و بد انسان های گذشته را به بشر امروز می‌نمایاند و ما را در انتخاب صحیح تر مسیر زندگی در آینده یاری می رساند. این دانش سودمند به ما می آموزد هیچ کس از قضاوت دیگران در امان نبوده و با زندگی درست و صواب، می توان فرجامی نیک و شایان را برای خود و افراد پیرامون رقم زد.

در این نوشتار، داستان‌هایی از تاریخ اسلام و ایران انتخاب و از منابع معتبر ادبی و تاریخی همچون آثار مولانا، گلستان سعدی، قابوس‌نامه عنصرالمعالی همچنین الکامل فی التاریخ ابن اثیر، مروج الذهب مسعودی و شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید معتزلی بهره برداری و تلاش شده حکایت‌هایی درس آموز و شیرین انتخاب شده و به نگارش درآید.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar