آی تی رسان/ از زمانی که چت جی‌پی‌تی به یکی از گزینه‌های محبوب کاربران تبدیل شد، گفتگو با آن نیز طرفداران زیادی پیدا کرد. پاسخ‌های اکثرا منطقی و جالب چت جی‌پی‌تی، برای بسیاری از مردم، روشی جهت یافتن راه حل‌های مشکلات آنان شده است.

در این بین فرقی هم ندارد که شما یک سوال علمی دارید یا روانشناسی! قصد گرفتن دستور پخت غذا را دارید یا به‌دنبال برنامه نویسی یک اپلیکیشن جدید هستید، به‌طور معمول چت جی‌پی‌تی همیشه چیزی در آستین برای پاسخ به شما دارد!

حال ما به سراغ بخش فناوری رفتیم و از چت جی‌پی‌تی در سایت فارسی جی‌پی‌تی پرسیدیم که از نظر تو برترین گوشی‌های موبایل تاریخ کدام مدل‌ها هستند، در پایین پاسخ آن را مشاهده می‌کنید!

به نظر می‌رسد باید چندین معیار را برای تعیین برتری در نظر گرفت، از جمله کیفیت دوربین، عمر باتری، عملکرد سیستم، طراحی و اندازه، قیمت و… با توجه به این معیارها و نیز تغییراتی که در گذشته در دنیای تلفن‌های همراه رخ داده است، لیست برترین گوشی های تلفن همراه تاریخ به شکلی زیر است:

Nokia 3310 (2000)
iPhone (2007)
Samsung Galaxy S (2010)
Motorola Razr V3 (2004)
BlackBerry 8800 series (2007)
Sony Ericsson T68i (2002)
HTC One (2013)
LG G3 (2014)
Nokia N95 (2007)
Google Pixel 2 XL (2017)
لیست بالا تقریبی و بر اساس نظر سنجی ها و تحلیل های انجام شده است. با این حال، با توجه به پویایی دنیای تلفن‌های همراه، لیست برترین گوشی های تلفن همراه در آینده قابل تغییر است.

سپس از چت جی‌پی‌تی پرسیدیم که بر چه اساسی این مدل‌ها را انتخاب کردی و پاسخ داد:

تصمیم‌گیری برای انتخاب یک گوشی تلفن همراه برای هر شخص به عوامل مختلفی بستگی دارد، به عنوان مثال برای یک فردی که به دنبال یک گوشی با کیفیت دوربین عالی است، گوشی هایی مانند iPhone 11 Pro Max انتخاب خوبی خواهد بود. به علاوه، اگر کسی به دنبال یک گوشی ارزان قیمت با عملکرد خوب و قابل اعتماد است، Xiaomi Redmi Note 8 همان گوشی مناسب خواهد بود.

با توجه به تحقیقات، مقایسه عملکرد برخی از گوشی های تلفن همراه معروف، نظرات کاربران و نیز اطلاعات فنی، فهرست بالا را تدوین کردیم. اما، توصیه می‌کنیم که قبل از خرید، لیست مزایا و معایب هر گوشی را مطالعه کنید و با نیازهای خود هماهنگ کنید.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم