شهر سخت افزار/ MSI در نمایشگاه کامپیوتکس 2023 جدیدترین SSD های سری Spatium M570 خود را به نمایش گذاشته است. این اس اس دی های Gen 5 به هیت‌سینک مجهز به فناوری خنک کننده FROZR و سرعت تا 14 گیگابایت بر ثانیه مجهز شده‌اند. با ادامه مطلب در شهر سخت افزار همراه باشید.

MSI به تازگی در نمایشگاه کامپیوتکس 2023 SSD های  Spatium M570 خود را در نسخه‌های Pro و استاندارد به نمایش گذاشته است. این محصولات به هیت‌سینک بزرگ‌تر مجهز شده‌اند و به عملکردی حرفه‌ای پسند دست پیدا می‌کنند.

خصوصیات SSD های MSI Spatium M570 PRO با فناوری FROZR

اس اس دی های MSI Spatium M570 PRO Gen5 NVMe در دو طراحی مختلف با فناوری FROZR یا +FROZR عرضه می‌شوند. هرچند FROZR به فن خنک کننده فعال اشاره دارد، MSI در سری جدید SSDهای خود از این کلمه برای اشاره به طراحی هیت‌سینک استفاده کرده است. 

                                                                             MSI SPATIUM M570 PRO Gen5 SSD FROZR

هیت‌سینک استاندارد Spatium FROZR یک بلاک بسیار بزرگ دارد و از سه Core Pipe در آن استفاده شده است. Core Pipe به لوله‌های حرارتی با طراحی Ascent انویدیا گفته می‌شود که با سطح صاف خود می‌توانند در تماس کامل با کنترلرهای NVMe و ماژول‌های DRAM باشند و انتقال حرارت را به خوبی به انجام رسانند.

راهکار دیگر MSI یعنی +Frozr در SSDهای سری Spatium M570 PRO از مورد قبلی پیشرفته‌تر است. این راهکار از بلاک هیت‌سینک آلومینیومی بهره می‌برد و در کنار یک لوله حرارتی 6 میلی‌متری، برای خنک کنندگی بهتر به فن TORX 5.0 مجهز شده است. 

                                                                                 +MSI Spatium M570 PRO Gen5 FROZR

MSI عنوان کرده دما با هیت‌سینک FROZR تا 20 درجه و با +FROZR تا 30 درجه کاهش پیدا می‌کند و کاربران می‌توان تا ذره آخر عملکرد را از از SSD های Spatium M570 PRO بیرون بکشند. MSI در دموی خود اس اس دی +Spatium M570 PRO Frozr را به سرعت 14.5 گیگابایت بر ثانیه و با دمای تنها 44 درجه رسانده است. 

حالت RAID 0 برای MSI Spatium M570 PRO Gen5 FROZR

MSI همچنین حالت RAID 0 اس اس دی های Spatium M570 PRO FROZR که از طریق کارت Gen5 XPANDER-Z متصل شده‌اند را به نمایش گذاشته است. این حالت RAID توانسته عملکرد خواندن را تا 22 گیگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن را تا 23 گیگابایت بر ثانیه افزایش دهد.

MSI ادعا کرده در نسخه نهایی بازار، با استفاده از کنترلرهای Phison E26 و فریمور جدیدتری Gen5 SSD، این عملکرد RAID 0 از این نیز بهتر خواهد بود. 

MSI نسخه 2 ترابایتی SSD سری MSI Spatium M570 PRO خود را برای رده قیمتی بین 300 تا 400 دلار آماده می‌کند. اطلاعات بیشتر در این مورد، با عرضه نهایی در فصل سوم 2023 منتشر خواهند شد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم