برترین ها/ سالاد‌ها همیشه محبوب‌اند! از پیش غذا گرفته تا مزه کنار غذا همیشه پای سالاد در میان است. اصلا فصل پاییز که از راه می‌رسد، وقت درست کردن سالاد‌های رنگارنگ و زیباست.

اسفناج، نارنگی و انار پایه ثابت وقتی روی میز یا سفره سالاد نباشد، انگار سفره یک چیز اساسی کم دارد. سالاد‌ها انقدر متنوع و هیجان انگیز و رنگارنگ هستند که تمامی ندارند.

مثلا در رستوران‌ها معمولا یک میز مخصوص فقط به سالاد اختصاص دارد که هرکدامشان انگار دارند به شما چشمک می‌زنند. سالاد‌ها در اصل به عنوان پیش غذا سرو می‌شوند، اما بعضی وقت‌ها انقدر چیز‌های خوشمزه و مقوی داخلشان هست که برای خودشان یک پا غذای اصلی به حساب می‌آیند.

مثلا اگر سالاد سزار را تنها بخورید، آنقدر سیر می‌شوید که جا برای غذا نمی‌ماند، حالا سالاد ماکارانی که جای خودش را دارد. سالاد کلم هم از آن دسته سالاد‌های بسیار پرطرفدار و محبوب است که پای ثابت مهمانی‌هاست و با روش‌های مختلف تهیه می‌شود.

سالاد کلم انواع متفاوتی دارد که هرکدام به اندازه کافی خوشمزه و لذیذ هستند و با سبزیجات و مواد غذایی گوناگون یا سس‌هایی با طعم متفاوت تهیه می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم هرچه دستور تهیه سالاد کلم داشته‌اید، تا اطلاع ثانوی کنار بگذارید و همراه با ما این سالاد کلم خوشمزه و متفاوت را آماده کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

مواد لازم

کلم سفید: ۱ عدد

فلفل دلمه‌ای قرمز یا زرد: ۱ عدد

پیاز قرمز: ۱ عدد

خیارشور: ۴ عدد

ذرت: نصف لیوان

هویج: ۲ عدد

ترکیب شوید و جعفری خرد کرده: ۳ قاشق غذاخوری

سس مایونز: ۲ قاشق غذاخوری

ماست هم زده یا پرچرب: ۳ قاشق غذاخوری

آب لیمو ترش: ۲ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

طرز تهیه

برای درست کردن این سالاد خوشمزه اول کلم سفید را بشوییید و به صورت خلالی و نازک خرد کنید. هویج، پیاز قرمز و خیارشور را هم به صورت خلالی خرد کنید. فلفل دلمه‌ای را به صورت نواری و باریک خرد کنید.

حالا همه موادی را که خرد کرده‌اید، داخل یک ظرف مناسب بریزید و ذرت و ترکیب شوید و جعفری خرد شده را به آن اضافه کنید.

حالا آب لیمو ترش، سس مایونز و ماست هم زده را همراه با نمک و فلفل سیاه به مواد سالاد اضافه کنید و با کمک دو قاشق کل سالاد را خوب هم بزنید تا همه مواد کاملا با هم مخلوط شوند. سالاد را به مدت نیم ساعت داخل یخچال بگذارید تا مزه‌ها به خرد هم بروند، سپس سالاد را داخل ظرف سرو بریزید و نوش جان کنید.

نکات تکمیلی

۱ ـ بسیاری از افراد کلم را به خاطر بوی آن دوست ندارند؛ بنابراین مهم‌ترین نکته در مورد تهیه غذا یا سالادی که با کلم برگ است، از بین بردن بوی کلم است. برای این منظور کلم‌ها را خرد کنید و به مدت ۱۵ دقیقه داخل آب یخ قرار دهید، بعد داخل صافی بریزید و اجازه بدهید آب آن کشیده شود. با این ترفند بوی بد کلم از بین می‌رود و درنهایت سالاد یا غذایی خوش‌طعم و خوش‌عطر خواهید داشت.

۲ ـ اگر بخواهیم به طور مختصر در مورد کاربرد انواع پیاز‌ها توضیح بدهیم، باید از پیاز زرد که معروف‌ترین عضو خانواده پیازهاست، شروع کنیم. این پیاز بهترین گزینه برای پخت و پز است. پیاز سفید طعم ملایم‌تری نسبت به پیاز زرد دارد. از نظر کاربرد تقریباً مثل پیاز قرمز است و می‌شود آن را خام خورد و یا در سالاد‌ها و دیپ‌ها از آن استفاده کرد. این پیاز برای غذا‌های مکزیکی هم بهترین گزینه است. پیاز قرمز نسبت به پیاز سفید و زرد فیبر بیشتری دارد و به خاطر رنگ زیبایش می‌توان از آن برای تزئین بشقاب غذا هم استفاده کرد. علاوه‌بر این برای کبابی کردن، سالاد و ساندویچ‌ها هم انتخاب مناسبی است. پیاز‌های قرمز به اندازه کافی عطر و طعم به غذا نمی‌دهند؛ بنابراین برای پخت و پز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۳ ـ همیشه وقتی در تهیه غذا یا سالاد سس مایونز جزو مواد اولیه است، عده‌ای می‌پرسند، آیا می‌شود به جای آن از ماست استفاده کرد؟ این مسئله تا حدودی سلیقه‌ای است. اگر منع مصرف دارید یا اینکه به خاطر کالری بالای سس مایونز تمایلی به استفاده از آن را ندارید، می‌توانید ماست چکیده یا پرچرب را جایگزین کنید؛ اما ماست معمولاً آب می‌اندازد؛ بنابراین توصیه می‌شود برای مهمانی‌ها این کار را انجام ندهید. همچنین می‌توانید میزان سس مایونز را نصف کنید و ماست پر چرب را با آن مخلوط کنید.

۴ ـ جعفری و شوید را به اندازه‌ای خرد کنید که بیش از حد له نشود و داخل سالاد آب پس ندهد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar