نمناک/ شاید تصورتان از اصلی ترین مورد مواد لازم حلوا، آرد باشد که باید چندین دقیقه آن را تفت داده و خامی اش را بگیریم در حالیکه همیشه نیاز نیست از آرد برای تهیه حلوا استفاده کنیم و البته همیشه نیاز نیست مدت زمان زیادی را صرف تفت دادن حلوا کنیم. برای زمان هایی که فرصت کافی ندارید ولی دوست دارید برای سفره افطار یا هر مراسم دیگر حلوا بپزید، میتوانید از آموزش پخت حلوای فوری که برایتان آماده کرده ایم، استفاده کنید.
مواد لازم برای حلوای فوری 
بیسکوییت پتی پور 1 بسته
کره 30 گرم
روغن 1/3 لیوان
مواد لازم برای شهد حلوای بدون آرد

شیر یا آب یک لیوان
شکر نصف لیوان
هل 2 یا 3 عدد
گلاب به دلخواه 1 قاشق غذاخوری
زعفران به میزان لازم

طرز تهیه شهد حلوا 
1 لیوان شیر یا آب که در مواد لازم داشتیم را داخل ظرف ریخته و شکر را به آن اضافه و مخلوط می کنیم.
هل، گلاب و زعفران را هم به ترکیب شکر و شیر اضافه کرده و اجازه میدهیم 3-4 دقیق روی حرارت ملایم بماند در حدی که شکر حل شود.
شهد حلوا لازم نیست حتما بجوشد.
طرز پخت حلوا ساده و فوری
برای پخت حلوای فوری با بیسکوییت پتی بور، ابتدا بیسکوییت ها را کاملا پوره کنید. برای پوره کردن از هر ابزاری میتوانید استفاده کنید.

سپس پوره بدست آمده از بیسکوییت ها را الک کنید تا دانه های آردی بدست آورید.
در این مرحله، پودر الک شده بیسکوییت را روی شعله ملایم و داخل ماهیتابه یا هر ظرفی که در نظر دارید، سه الی چهار دقیقه تفت دهید و بعد از تفت، کره را به آن اضافه می کنیم و هم میزنیم تا کاملا آب شده و به خورد آرد برود.
در مرحله بعد روغن مایع را اضافه و هم میزنیم تا موادمان کاملا یکدست شود.
حالا شهدی که آماده کرده ایم را کم کم با ملاقه به مواد داخل ماهیتابه اضافه کرده و هم میزنیم تا شهد بخورد حلوا رفته و به اصطلاح خودش را جمع کند.
در نهایت می توانید ماهیتابه را به حال گهواره حرکت دهید تا حلوا وسط ماهیتابه جمع شود.
اگر تصمیم به تزیین حلوا با کمک ماسوره دارید، تا زمانی که حلوا گرم است اینکار را انجام دهید چون اگر خنک شود به سختی از قیف خارج خواهد شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar