آخرین خبر/ نسخه جدید آخرین خبر (ورژن 7) با تغییرات اساسی به صورت رسمی در استورهای مختلف منتشر شد.

از گوگل پلی ما در روزهای نخست انتشار، به دقت پیام‌ها و مشکلات کاربران را زیر نظر داشتیم و پس از بررسی آن‌ها بلافاصله آپدیت بعدی (ورژن 7.1) منتشر شد. اما این تغییرات اساسی شامل چه مواردی می‌شود؟
به روز رسانی ساختار خبر فوری و مهم در نسخه‌های قبلی و با توجه به آپدیت‌های سیستم عامل اندروید و سختگیری بیشتر برای استفاده بهینه از منابع باتری و اینترنت تلفن همراه، مشکلاتی در دریافت اخبار فوری و مهم پیش آمده بود. در نسخه جدید علاوه بر باز طراحی رابط کاربری خبر فوری و مهم، ساختار کدهای آن نیز تغییراتی پیدا کرد و ارتباط‌های اضافی با سرور حذف شد تا کمترین ریسک قطعی ارتباط را داشته باشیم. با تست‌های مختلفی که بر روی گوشی‌ها و ورژن‌های مختلف اندروید انجام شد، مشکلات به حداقل رسید. همچنین از شما همراهان و آخرین خبری‌های عزیز هم تشکر می‌کنیم که در این آزمایش ما را همراهی کردید و قبل از انتشار رسمی، نسخه‌های آزمایشی را برای کسانی که اعلام آمادگی کردند ارسال کردیم. 
نیم بها شدن ترافیک مصرفی پس از پیگیری‌هایی که انجام دادیم و با توجه به اینکه سرورهای آخرین خبر تماماً در داخل ایران قرار دارند، ترافیک مصرفی آخرین خبر از این پس نیم بها و با نرخ ترافیک داخلی محاسبه می‌شود به روزرسانی لیست اخبار در نگاه اول شاید بگویید اتفاق چندانی نیفتاده است و فقط ظاهر لیست و کارت‌های خبری تغییر کرده. اما پشت ماجرا و شروط اضافی که منجر به اشغال حافظه و منابع پردازنده می‌شد حذف شدند. در کاشی‌هایی که از دسته‌بندی‌های مختلف محتوا دارد مثل کاشی برگزیده، جذاب‌ترین و چندرسانه‌ای، نام کاشی بر روی کارت‌های خبری قرار گرفت تا بتوانید با کلیک بر روی آن مستقیماً به آن کاشی هدایت شوید. یکپارچه‌سازی کاشی ورزشی اگر از سال‌های گذشته همراه ما بوده باشید، حتماً می‌دانید که بخش ورزشی یکی از پرمخاطب‌ترین بخش‌های آخرین خبر هست. در جام جهانی 2018، نسخه ویژه برای این رویداد منتشر شد که حاوی امکانات مختلف ورزشی در آن بود، امکاناتی مثل پیش‌بینی مسابقات، جدول لیگ‌ها، نتایج زنده، آمار و جزئیات تیم‌ها، کل کل کردن در یک مسابقه؛ که حالا همه این امکانات در کاشی ورزشی کنار هم قرار گرفته‌اند و اصلاحاتی هم بر روی آن‌ها انجام گرفته و هنوز هم برای آن برنامه‌های زیادی داریم. دنبال کردن ویدئوهای هر بخش از آنجایی که یکی از اهداف آخرین خبر تقویت محتوای ویدئویی حوزه‌های مختلف هست، امکانی را در اپلیکیشن قرار دادیم تا بتوانید ویدئوهای هر بخش را به طور جداگانه دنبال کنید. برای اینکار یک تب جدا به نام ویدئو در همه کاشی‌ها قرار گرفته که با کلیک بر روی آن، ویدئوهایی که در آن کاشی منتشر شده به صورت جداگانه در اختیار شما قرار می‌گیرد سازگاری با اندرویدهای 8 به بالا گوگل در آپدیت‌های اخیر خود پس از اندروید 8 تغییراتی برای بهبود مدیریت منابع انجام داد و برای اینکه همه برنامه‌های تولید شده اندرویدی را نیز با خود همراه کند، یک برنامه زمانی برای سازگاری با اندرویدهای 8 و 9 اعلام کرد که ما هم با انجام اصلاحاتی در بخش‌های مختلف با این برنامه همراه شدیم. البته باید این نکته را بگوییم که از اینجا به بعد، گوشی‌هایی که اندروید زیر 4.0 دارند دیگر نمی‌توانند آپدیت اخیر را نصب کنند اما ارائه خدمات همچنان برای همه‌ی نسخه‌های آخرین خبر ادامه دارد. امکان حذف و اضافه کاشی‌ها برای شخصی‌سازی بیشتر امکانات اپلیکیشن، کاربرانی که دارای پروفایل باشند می‌توانند کاشی‌های صفحه اصلی آخرین خبر را مدیریت کنند. جابه‌جایی، امکانی بود که قبلا مهیا بود و الان نیز امکان حذف و اضافه کردن کاشی‌ها از طریق منوی اصلی برنامه، گزینه مدیریت کاشی‌ها به این نسخه افزوده شده است. امکان تایپ صوتی تایپ صوتی و تبدیل صوت به گفتار با استفاده از ابزارهای گوگل در این زمینه، به اپلیکیشن افزوده شده است و در قسمت جست و جو و درج کامنت می‌توانید با دقت بسیار بالا صوت خود را تبدیل به متن کنید. تغییرات اساسی دیگری نیز در راه است که به بحث کامنت‌ها و بازبینی آن ارتباط پیدا می‌کند که به زودی مشکل دخالت انسانی در تأیید و یا بایگانی کامنت‌ها را حل خواهد کرد آخرین قیمت‌ها سریع‌تر از همیشه بخش آخرین قیمت‌ها در آخرین خبر یکی از کاشی‌های مورد نیاز و مهم هست که در شرایط اقتصادی فعلی اهمیت بالایی دارد. به همین منظور با اصلاحاتی که در زیرساخت صورت گرفت، اطلاعات مربوط به نرخ ارز و طلا با سرعت بیشتری به روزرسانی می‌شود.
برای اطلاع از آخرین خبرهای اپلیکیشن آخرین خبر  کانال و صفحه اینستاگرام اپلیکیشن آخرین خبر را دنبال کنید کانال اپلیکیشن آخرین خبر https://t.me/akharinkhabarApp صفحه اینستاگرام اپلیکیشن آخرین خبر https://www.instagram.com/akharinkhabar.workplace
/
ما را در کانال اپلیکیشن آخرین خبر
اینستاگرام اپلیکیشن آخرین خبر
وبلاگ آخرین خبر دنبال کنید