آخرين خبر/ از قديم و نديم گفتن؛ "هر چيزي تازه‌اش خوبه الّا دوست"

 ما کارکنان و پرسنل آخرين خبر نسبت به کاربرانمون دقيقا همين حس رو داريم، يعني کاربرهاي قديمي مون حس دوست‌هاي قديمي رو دارن، سعي ميکنيم بيشتر حواشون رو داشته باشيم و بيشتر پاي حرف هاشون بشينيم چون زمان بيشتري رو پا به پاي ما بودن و با سختي ها و مشکلاتمون ساختن اما دست از اين دوستي برنداشتن.

اما امروز مجبور هستيم خبر بدي رو به بخشي از اين دوست هاي قديمي بديم.

مي‌دونيد که دنياي اپليکيشن‌ها و نرم افزارها، دنيايي هست که تحولات توي اون سريع اتفاق مي‌افته، هر روز تکنولوژي‌هاي جديد و اتفاقات نو در راه هست و به روز شدن، تنها راه.

ما هم به عنوان يک اپليکيشن پيشرو با مخاطب ميليوني مجبور هستيم که دائم به روز بشيم و از تکنولوژي‌هاي روز استفاده کنيم، به همين خاطر به زودي نسخه جديدي رو منتشر ميکنيم اما به خاطر تکنولوژي که پشت صحنه در اون به کار رفته متاسفانه گوشي هايي که اندرويد 4 و پايين تر  دارن نمي‌تونن اون رو نصب و استفاده کنند و بايد کماکان از آخرين نسخه اي که به اونها خدمات ميده استفاده کنند. (آخرين نسخه‌اي که در دسترس اندرويدهاي 4 قرار داره ويرايش 9.6.2 و براي اندرويدهاي زير 4 ويرايش 6.0 است)

سرعت رشد فناوري و تغييرات دنياي گوشي‌هاي هوشمند خيلي بالا هست و به مرور زمان براي اينکه بتونيم امکانات جديدي رو مبتني بر دانش روز در آخرين خبر ايجاد کنيم مجبور هستيم تا هر چند وقت يکبار يک خونه تکوني در اپليکيشن انجام بديم و کدهاي قديمي رو دور بريزيم و کدهاي جديد استفاده کنيم. ازطرفي استورهاي اندرويد داخلي و خارجي مثل گوگل پلي و کافه بازار هم به تدريج محدوديت‌هايي ميزارن و ديگه از اندرويدهاي قديمي پشتيباني نمي‌کنند و برنامه‌هاي جديد بايد سازگار با اندرويدهاي جديد باشن. الان حدود 10 سال از ارائه اندرويد 4 گذشته و مدت زيادي هست که خيلي از نرم‌افزارها، ارائه خدمات به اين دسته کاربرانشون رو متوقف کردن، اما ما به خاطر مشکلات اقتصادي مردم در اين چند سال اخير و پايين اومدن توان عمومي براي خريد گوشيهاي به روز و جديد تصميم داشتيم که تا آخرين لحظه ممکن به اين دست کاربران  خدمات بديم و همين کار رو هم کرديم. اما واقعيت اينه که کاربراني که داراي گوشي هاي داراي اندرويد 4 و پايين تر هستن از اين به بعد نمي تونن نسخه هاي جديد آخرين خبر رو نصب و استفاده کنند.

قابليت‌هاي نسخه هاي جديدمون، براي کارکرد درست، سريع و امن، نيازمند کدها و برنامه نويسي‌هاي جديد هستند و براي اجراي اين ايده‌ها و قابليت‌ها ناچار بوديم که پشتيباني مون رو براي اندرويدهاي 4 محدود کنيم. اين دسته از کاربران همچنان مي‌توانند از خدمات اصلي آخرين خبر با نصب ورژن 9.6.2 استفاده کنند.

دوست داريم بدونيد که تمام تلاشمون رو کرديم که اين اتفاق نيفته اما راهي نبود...